Sprzedaż online cz1.

Witam, pierwsza lekcja, w ogóle dziękuję, że zapisałeś się na ten bezpłatny kurs.

Przede wszystkim najważniejsza sprawa jest taka, że wkrótce będzie długi live, gdzie opowiem masę super fajnych technik, a na razie chcę Ci dać zarys, więc dostaniesz teraz kilka nagrań wstępnych, żebyś zobaczył mniej więcej o co chodzi, a na tym długim live, na tej długiej konferencji będzie bezpłatne długie szkolenie, gdzie będzie tego o wiele więcej.

Pierwsza sprawa w momencie, kiedy przystępujesz do handlu internetowego, musisz, znaczy jeśli chcesz naprawdę na tym zarabiać, to dobrze by było, żebyś sobie wybrał niszę.

Czym takim jest nisza?

Ok, popatrzmy ogólnie na sport, powiedzmy na sport. Wymyśliłeś sobie, że dużo ludzi teraz uprawia sport, więc ogólnie nisza, czyli tak, nie jest to to, że sprzedajemy wszystko, tylko wybieramy sobie teraz taką działkę, która się nazywa sport, ale jak wiesz, sportów jest cała masa. I teraz tak, co będzie niszą? Niszą może być na przykład dział ogólnie piłki nożnej, tylko że piłka nożna, tam też jest cała masa rzeczy, które można sprzedawać i jeśli byś na przykład w przypadku piłki nożnej, chciał sprzedawać suplementy dla sportowców, ma to sens, dla piłkarzy. Ale popatrzmy, doskonałą niszą wydaje mi się, że były by buty dla piłkarzy.

Tak, buty dla piłkarzy. I to jest wtedy precyzyjna nisza. Powiedzmy, że specjalizujesz się w butach dla piłkarzy i masz w swojej ofercie tylko i wyłącznie to, w przypadku tego dropshippingu, w przypadku sklepu internetowego, dlaczego to jest ważne żeby wybrać sobie konkretną niszę? Bo twój umysł jest skupiony wtedy na tym konkretnym, a nie na wszystkim. W momencie kiedy masz bardzo precyzyjną specjalizację, twój umysł po prostu będzie działał o wiele lepiej.

I jeśli byś sprzedawał wszystko, to nawet w przypadku ogólnie sprzedawania rzeczy dla piłkarzy, jeśli sprzedajesz wszystko, to trudno Ci uzyskać dobry rabat od dostawcy, od hurtownika, bo sprzedasz może 30 sztuk, w momencie kiedy sprzedajesz wszystko, a w momencie kiedy się specjalizujesz na przykład konkretnie w butach, to sprzedasz tych butów 300 miesięcznie, więc masz wtedy zupełnie inną ofertę od producenta, czy od dostawcy.

Niema problemu jak już rozkręcisz tę niszę, żeby wtedy dokładać tam dodatki, ale na początku chodzi o to, żeby skupić się na jednym, bo wtedy wiesz dokładnie, komu Ty to sprzedajesz, kto jest twoim klientem, czego on potrzebuje, buty w takim a takim rozmiarze, takich a takich marek, pozbierasz to razem i wtedy masz piękną niszę. Popatrzmy dalej, wymyślasz sobie, że super by było sprzedawać produkty dla dzieci, więc wymyślasz sobie „O, to będzie nisza dzieci!”

Nie, nisza to na razie mamy jakąś grupę docelową, przy czym grupa docelowa w przypadku dzieci to nie są dzieci, tylko są rodzice, czy dziadkowie tych dzieci, bo same dzieci nie kupują. I pytanie teraz czy zabawki, czy ubrania? Właśnie niszą będzie to, że będziesz konkretnie specjalizował się powiedzmy w dzieciach 0-3 lat i będziesz sprzedawał dla nich zabawki. Więc widzisz, jest to zupełnie inny tak naprawdę klient docelowy, dziecko od 0 do 3 lat, jak dziecko w wieku 17-18 lat. To są zupełnie inne osoby, zupełnie inna jest narracja, zupełnie inne rzeczy się sprzedaje.

Jeśli chcesz sprzedawać ogólnie dla dzieci to zginiesz po prostu. Możesz robić takie rzeczy, ale zależy nam chyba na tym, żeby to robić jak najskuteczniej i jak najefektywniej. Popatrzmy jeszcze na taką niszę, jak powiedzmy są wakacje, znaczy generalnie w przeciągu roku zawsze ktoś ma wakacje i turystyka przez cały rok się rozwija, oczywiście jak są miesiące wakacyjne jest to mocniejsze, jak jest okres feryjny w zimie to jest więcej, ale możesz sobie założyć, że twoją niszą będą produkty luksusowe. Załóż sobie, bo tak faktycznie jest, że jest jakaś część klientów, którzy zarabiają powyżej 50.000zł miesięcznie, więc to jest klient, który też wybiera zupełnie inną ofertę, ale powiem Ci na przykładzie.

Mam znajomego, który prowadzi właśnie luksusowe biuro podróży i on ma oferty nastawione dla osób, po prostu to są luksusowe produkty, jak przychodzi tam „normalny” człowiek, zobaczy ceny za nocleg 30.000zł, to się śmieje, ale widzisz, są osoby, dla których to jest normalna cena. Jeśli Ty wymyślasz sobie, że twoją niszą będą luksusowe wakacje, to masz zupełnie innych klientów, zupełnie inny kontakt z tymi klientami, w zupełnie inny sposób się reklamujesz, pokazujesz tę ofertę, wtedy to wszystko jest zupełnie inne. Popatrz na przykład na bardzo popularne w Polsce wędkarstwo.

W Polsce każdy wędkarz jest najlepszy, złowił największą rybę, ale widzisz, nawet gdybyś się chciał wziąć za tego typu hobby, zresztą bardzo ogólnie polecam sprzedawać dla hobbystów, bo oni kupują nieograniczone ilości i nie patrzą na cenę, ponieważ jest to hobby. I w przypadku na przykład wędkarzy mamy rozmaite sposoby wędkowania, bo jedni wędkują spinningowo, inni gdzieś tam w przeręblu, inni pływają po oceanach, żeby tam znaleźć odpowiednią rybę, więc możesz sobie na przykład wymyśleć, że twoją grupą docelową będą osoby, które konkretnie…

Wybierzemy sobie nisze spinningowców i dla nich będziesz mieć wszystko, albo konkretnie wybierasz sobie niszę muszek czy tam przynęt. I wtedy Ty masz wszystko, jesteś w tym ekspertem, jesteś w tym specjalistą. Widzisz, jak to rozkręcisz, możesz to potem zautomatyzować, na dzisiaj to by za dużo było, żebym Ci to wytłumaczył, jak to wszystko działa, ale możesz to zautomatyzować i wtedy się wziąć za coś nowego. Żebyś wiedział, o co chodzi z wyborem niszy.

Mamy powiedzmy teraz trend duży na zdrowie, możesz sobie założyć, że dobrze, będę sprzedawać produkty dla ludzi, którzy chcą się zdrowo odżywiać, moją niszą będzie zdrowe odżywianie. Widzisz, to jest bardzo, ale to bardzo szerokie pojęcie, sugeruję sobie wybrać jedną rzecz, na przykład możesz sobie wybrać wegetarian i zbudować ofertę konkretnie dla wegetarian, książki dla wegetarian, jedzenie dla wegetarian, odżywki dla wegetarian, szampony do włosów dla wegetarian, jest cała masa właśnie tego typu produktów i chodzi właśnie o to, żeby je zebrać i tej grupie to zaproponować. Ale widzisz, jest to różnica, jeśli Ty nie wiem, obudzisz się w połowie lutego, bo są walentynki i wymyślasz, no to będę sprzedawać wszystko jak leci, albo obudzisz się w grudniu jak idą święta, czy tam Mikołaj i też wszyscy wszystko kupują, o to będę sprzedawać wszystko…

Słuchaj, zawsze możesz tak zrobić, ale oharujesz się, a twoje efekty będą mniejsze, o wiele mniejsze niż gdybyś sobie wybrał konkretną specjalizację. Jeszcze jeden temat, który dla mnie jest bardzo ważny i bardzo lubię temat samochodów. Widzisz, jest różnica, jeśli skupisz się na przykład na urządzeniach do zabezpieczenia przed kradzieżą, a sprzedażą opon, bo to są zupełnie inne nisze. Sprzedaż opon, a sprzedaż urządzeń do zabezpieczania samochodu.

Więc na razie sobie przemyśl to, przekalkuluj, co Ciebie tak naprawdę kręci, co Ty sam chętnie kupujesz, więc masz o tym jakieś pojęcie, albo w czym Ty chciałbyś być ekspertem, znać się na tym i zacząć wtedy tego typu rzeczy sprzedawać, bo się wtedy będziesz uczyć właśnie, co inni potrzebują, co Ty sam byś potrzebował, dlaczego to jest lepsze od innego.

Przypominam jeszcze raz, niedługo odbędzie się konferencja, gdzie będzie to ponad godzinę trwać, gdzie podam więcej szczegółów, za niedługo podeślę Ci kolejne wideo na temat tego, jak badać rynek, więc też odbierz mail, może warto w ogóle mojego maila sobie zapisać jako zaufanego, bo od czasu do czasu będę Ci przesyłać tego typu wartościowe treści i one są tylko i wyłącznie wysyłane do tych osób, które zapisały się właśnie na to bezpłatne szkolenie, więc zapraszam do korzystania.

Dziękuję!

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment