Porsche GT4, Rasowa Wyścigówka Do Jazdy Na Co Dzień za 600 tys. zł

Hej, wybrałem się do bardzo ciekawego Porsche, bo prawdopodobnie jest to jedno z lepszych Porsche – jest to Cayman 718, ale nie zwykły, bo wersja GT4. Jak nie wiesz o co chodzi, to w wielkim skrócie: Ręczna skrzynia biegów, przystosowanie i to mocne przystosowanie do jazdy po torze, ale generalnie samochód stworzony do przyjemności i to do ekstremalnej przyjemności, tylko ja bym tym najchętniej pojechał w Bieszczady, w jakieś takie góry, gdzie jest dużo krętych, fantastycznych dróg, bo tam ten samochód się sprawdzi. I pierwsza rzecz od razu, jaką sprawdziłem, przeszycia na kierownicy, bo w poprzednich Porsche miałem zawsze tak, że mnie obcierało w kciuki, a tutaj obszycie jest perfekcyjne. Może nie tak idealnie perfekcyjne, ale w porównaniu do poprzednich jest przepaść. Ogólnie samochód… Ok, jeździłem do tej pory GTS’em, czyli tym małym 718 GTS Boxster’em i ten prowadzi się zdecydowanie najlepiej.

Co to znaczy najlepiej? Fantastycznie skręca, fantastycznie idzie za ręką, jest niesamowite wyczucie tego, co się dzieje na drodze. To nie jest samochód, który ma jakieś super hiper porywające parametry, jeśli chodzi o przyspieszenie, bo tutaj jest silnik 4L wolnossący i to jest właśnie urok tego silnika, bo niema turbodziury, po prostu wszystko się dzieje tak płynnie, na zakręcie dodaje się gazu, to wszystko idzie tak delikatnie, jest takie…płynie. Jak się uda gdzieś pojechać mocniej, to Ci pokażę na jakiej zasadzie to szybciej pojedzie. Parametry nie są oszałamiające, bo to jest 420KM i 4,2s do setki, więc nie jest to jakiś tam kiler, bo najmniejsze Audi, AMG, teoretycznie jest szybsze od tego, ale nie da takiej przyjemności. O, tutaj jakiś wypadek był… Nie da takiej przyjemności na zakrętach jak to. Dźwięk mi się bardzo podoba, znaczy może nie bardzo podoba, ale porównuję do tych innych Porsche i jest o wiele lepszy, zresztą słyszysz. Może uchylę troszkę okno.

Aż się chce pociągnąć mocniej na zakręcie… W mieście jestem… Rewelacja! Powiem Ci, że już czuję, że miałbym frajdę na torze. Miałbym frajdę na torze… To szybko o cenach. A zaraz podjadę w jakieś miejsce, gdzie pokażę Ci dokładnie wewnątrz i na zewnątrz jak wygląda. O, tu mi się bardzo podoba to, że na kierownicy niema żadnych przycisków, niema nic, co by rozpraszało, jestem tylko ja, kierownica i droga. Pięknie, to mi się podoba! Ktoś go bardzo ładnie wyposażył, bo te żółte przeszycia, super to wygląda. Dobra, nie czuć, żeby to przyspieszenie było jakieś takie powalające, no 4,2s to szału niema, ale tak jak mówię, to nie jest samochód do przyspieszania, to nie jest samochód – kiler, jakiś miejski, tylko jest to samochód do fajnego jeżdżenia gdzieś na krętych drogach, pojechać gdzieś w Alpy, to byłby odlot.

Tak, tylko tu dla wielu osób może być problem z tą skrzynią biegów, bo skrzynia biegów jest ręczna, po to, żeby była większa przyjemność z jazdy. W związku z tym, co niektórzy będą tę skrzynię upalać, bo w Polsce coraz więcej samochodów jest na automacie i przesiąść się z automatu do skrzyni ręcznej, to potem jest problem. Powiem Ci, że wydaje mi się, że jest to jeden z lepszych Porsche, a najlepszym Porsche i w ogóle jednym z lepszych samochodów jest Turbo S, potem GT3 RS, a potem bym powiedział ten, nie 911, bo w 911 jednak ten napęd na tył, ten silnik mocno przesunięty do tyłu nie robi takiej roboty, ale tutaj silnik jest na środku, ten samochód jest bardzo nisko osadzony, jest taki zwarty, no właśnie to jest w nim cudownego, że on się tak cudownie prowadzi.

Ceny? Chyba 420000zł mniej więcej kosztuje wersja podstawowa, ale nikt nie kupuje wersji podstawowej. Ten samochód kosztował około 600000zł, bo te fotele Club Sport’owe kosztują prawie 30000zł. Co oznacza wersja Club Sport? Są fotele, które mają ograniczoną regulację, ale za to mają świetne trzymanie boczne i jest z tyłu klatka bezpieczeństwa, czyli można spokojnie jechać na tor i nie martwić się o to, że sobie człowiek wielkie kuku zrobi. I tutaj jest jeszcze taka przyjemność jak hamulce tarczowe, które też tam kosztują ponad 40000zł, plus jest cała masa innych dodatków, które tworzą skromną cenę 600000zł. Za 600000zł jest dużo samochodów, które możesz kupić, bardzo dużo, które dają frajdę, ale nie wiem, czy dadzą taką jak to. Niemniej ja tak osobiście, napisz w komentarzu jak Ty uważasz, gdybym miał 600000zł podejrzewam, że bym kupił z 2014 r. Huracana, bo za 650000zł już można takie znaleźć i podejrzewam, że z Huracana miałbym większą przyjemność jak z nowej GT4.

Aha, jeszcze jedna sprawa, już późno mówię, więc pewnie do niewielu osób dotrze ta informacja. Jeśli jesteś z Warszawy, prowadzisz salon, albo jakiś komis i masz fajne samochody, które mógłbym pokazać, bo mi zaczyna brakować samochodów fajnych do pokazywania. Fajne, mam na myśli sportowe, niecodzienne, takie jak do tej pory były na kanale, bo wybacz, nie chcę pokazywać Passatów, Volkswagenów, bo to wszyscy mają na co dzień, to chcę pokazywać samochody, których niema, albo jest mało. Więc jeśli jesteś właścicielem takiego salonu/komisu, daj znać w opisie jest mail do mnie, to zapraszam. Nie, naprawdę, po mieście się jeździ super, niema się do czego przyczepić. Nie jechałem nim na długą trasę, więc nie jestem w stanie powiedzieć, czy niema tego, co było w 718 GTS, gdzie było tak, że jechałeś autostradą i dokładnie od prędkości 140km/h tutaj świerszcze grały, w sensie powietrze. Trzeba mocno redukować, żeby on się napędzał…

No nie wiem, na wprost to niema takiego odejścia. To jest samochód na zakręty. Jeśli uwielbiasz zakręty, kochasz zakręty, prędkość w zakrętach, przyczepność w zakrętach, to to jest samochód dla Ciebie. Ale jeśli kochasz jazdę torową, tutaj zmartwię co niektórych – nie kupuj tego. Ponieważ moje BMW torowe, które jest ponad 2x tańsze od tego, jedzie z 10s szybciej na torze. A 10s na torze Poznań to jest przepaść… A, ten ma piękny kolor! Czekaj, już dojeżdżam do miejsca, gdzie mogę Ci pokazać, jak to wygląda. Widzisz, siedzę tak przez to, że jest takie siedzenie, niema tutaj regulacji, tylko mogę przód-tył przesunąć, to troszkę blisko siedzę, ale nie da się tego też tak dokładnie wyregulować. Może odsunę to tak, o tak będzie lepiej. Ładna zabawka, jeśli chcesz kupić synowi czy córce, będzie wniebowzięty.

Czy dla siebie bym kupił? Nie wiem… Ale widzisz, jedzie ktoś na skuterze i się mocno ogląda, dlatego że samochód wygląda bardzo ładnie, pachnie bardzo ładnie, brzmi bardzo ładnie. Ale ok, w podstawowej cenie 400000zł jeszcze można by rozważyć, ale z tymi wszystkimi dodatkami, 600000zł, miałbym dylemat. Co takiego dostaje kierowca? Kierowca dostaje piękną przestrzeń do jazdy. Odpalimy go. Kierownica bez żadnych zbędnych przycisków. Piękne drzwi, które powiem Ci, że za pierwszym razem jak wsiadłem, to miałem problem, jak otworzyć, dopiero tutaj trzeba pociągnąć i wtedy się otwiera. I się właśnie zastanawiam, czy to jest karbon, chyba jednak karbon, tak samo tutaj, tak samo tutaj, takie skromne dodatki, za które zapłacisz dużo, ale jak Cię stać, no to… Jak widzisz są pasy szelkowe, to dla osób, które jeżdżą torowo, żeby po prostu było bezpieczniej. Tu mamy to orurowanie, które tutaj widzisz, te rurki tutaj czarne, mamy klatkę bezpieczeństwa.

Przez co niema takiego strachu jak jedziesz na tor. A tutaj mamy całkiem standardową 718. Też ze standardowymi przyciskami, jedyne co jest niestandardowe, to jest właśnie ręczna skrzynia biegów, regulacja wydechu, zawieszenie. Auto Blip, powiem Ci, że nawet nie wiem co to jest Auto Blip, to może ktoś w komentarzu napisze, co to jest Auto Blip, bo nie wiem. Schowki są, powiedziałbym, bardziej jak na lekarstwo. O, tego też nie wiem jak otworzyć. Pokombinujemy… O ile to się otwiera, chyba się otwiera… Trzeba użyć dużej siły po to, żeby się dostać do schowka, gdzie niema nic, znaczy niema nic poza portem USB, który się w sumie może przydać. O, ten jest całkiem spory, to aż zaskakujące, to lepiej nie otwierać tego schowka na konsoli centralnej, tylko użyć tego, bo tu też jest końcówka USB. Tyle. Tyle atrakcji w tym oto samochodzie.

To są te fotele, za które płacisz prawie 30000zł, ale płacisz za to, widzisz, masz ładny znaczek, za takie żółte pasy też się płaci pewnie z 1000zł. Za obszycia też się oczywiście płaci, ale to wszystko jest z klasą, to wszystko jest piękne, to wszystko jest fantastycznie spasowane. Płacisz oczywiście za znaczek Porsche, a Porsche liczy sobie całkiem spore marże za swoje produkty, ale też widzisz, kupujesz takie Porsche i dużo na wartości on nie traci. Ale popatrz nawet jak ładnie to wszystko jest wykonane. To jest jedno małe dzieło sztuki. Ale najpiękniejszy ten samochód jest jak dla mnie na zewnątrz. Popatrz, czyż nie jest śliczny? Jak dla mnie jest naprawdę… Ok, jedno to jest to, jak on wygląda – stylistyka, która nawet za 10-20 lat, jestem pewien, że on będzie dalej wyglądać pięknie, ale popatrz na ten kolor.

Ok, kamerka do końca jeszcze nie pokazuje tego koloru, jaki on jest w istocie, bo on wygląda tutaj na niebieski, a on jest taki, jak dla mnie to jest lazurowy. Czekaj, zmienię kamerę i zobaczymy… Teraz trochę lepiej można oddać, jak on wygląda jeśli chodzi o kolor. Potężny spoiler, ale spoiler w przypadku takiego samochodu jest niezbędny ze względu na docisk generowany właśnie na zakrętach. Możesz w komentarzu napisać, czy Ci się podoba, czy Ci się nie podoba, czy może wolisz jeździć hulajnogą…

<wpis ten jest transkrypcją z wyżej umieszczonego video w związku z tym w tekście pojawić się mogą błędy językowe, powtórzenia itp. >

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment