KRÓL DROGI – MERCEDES G63 AMG

G-klasa jest czymś niezwykłym ze względu na swój wizerunek, na osiągi, na to jak ludzie na to reagują i też posłuchaj sobie tego. Jak hamuje, to cały samochód się składa, po prostu coś niesamowitego, ale ma to przyspieszenie, naprawdę. To ma 4,3 do setki, a wyobraź sobie, że waży 2600 kg, coś niesamowitego, to jest czołg. Dlaczego to jest król ulicy, król miasta generalnie? Bo na autostradę to nie wiem czy bym się odważył tym pojechać, a dlaczego król miasta? To jest kawał samochodu, to jest samochód, który wygląda też jak samochód militarny, jak samochód wojskowy, więc Ty się czujesz jak król dlatego, że wszyscy się boją tego samochodu na takiej zasadzie, że gdziekolwiek jedziesz, to Ty tu rządzisz, bo to jest duże i ludzie… Nie zajedzie Ci mały samochód drogi, bo się boi, że jak w niego wjedziesz, to po prostu będzie miazga. Odlot, naprawdę odlot.

Z kolei ktoś się boi w Ciebie wjechać, bo jak widzi taki kawał blachy, taki kawał mięsa, to oczywiście boi się, że z jego samochodu nic nie zostanie, więc po prostu jesteś jak król. Są bardzo ciekawe reakcje przechodniów, szczególnie kobiet, bo kobiety patrzą na ten samochód jak mysz na ser, jeśli możesz sobie wyobrazić o co chodzi. Wiesz co, przy szybszej jeździe jest takie ciekawe uczucie, że… Nie na prostej, ale na zakręcie. Nie wiesz do końca czy wycelujesz w ten zakręt, bo on tak skręca z lekkim opóźnieniem bym powiedział. I teraz się tak składa na tym zakręcie, ok to jest wolny zakręt w tym momencie, ale uczucie z jazdy jest naprawdę niesamowite. Do tego, siedzi się tutaj wysoko, jak tam na moście mijałem jakiegoś suv-a to wydawało mi się, że to jest jakiś samochód dla dzieci, bo tutaj po prostu siedzi się jak nawet w ciężarówce, dosłownie jak w ciężarówce. Jeśli chodzi o luksus, jest tu absolutnie wszystko. Jest tutaj taka jedna ciekawa funkcja, która po włączeniu pokazuje, tłumaczy Ci co Ty masz zrobić, żeby się zrelaksować, czyli krążenie jest prawym barkiem, lewym barkiem, spięcie pleców, rozluźnienie pleców, spięcie pleców, rozluźnienie i wytłumaczone wszystko, dlaczego ma być tak, a nie inaczej, tak.

Naprawdę daje radę. Ok, obok mnie jest autobus, siedzę wyżej od kierowcy i to siedzę dużo wyżej od kierowcy, więc myślę, że kierowca ciężarówki nawet nie czuję się tak, jak człowiek się czuje w tym samochodzie, chociaż wsiadanie do tego samochodu to jest też niezłe wyzwanie. Imponujące są dla mnie naprawdę osiągi, bo to ma 585KM i 850Nm. Jak pokazywałem Ci ostatnio Nissana GT-R, to ten GT-R jest słabszy. Co prawda GTR jest prawie o tonę lżejszy, ale naprawdę Niemcy się postarali robiąc ten silnik. To jest niecałe 4L i takie parametry i to przyspieszenie wierz mi, 4,3 sekundy to podstawowe modele Porsche 911 mają, a to jest czołg. Powiem Ci, że na początku jak nim jeździłem, to troszkę ta jego wielkość była dla mnie przerażająca, bo zaparkowanie w mieście to było spore wyzwanie, ale człowiek się do wszystkiego jest w stanie przyzwyczaić. Ale gdybyś mnie zapytał czy bym go kupił, czy nie, miałbym wątpliwości, chociaż inwestycyjnie to mogło by być ciekawe, bo ten samochód, w salonie go kupisz za jakieś 650/700 tysięcy w zależności od wyposażenia, teraz sprawdziłem na OTOMOTO jest 4 te samochody wystawione.

Podejrzewam, że jak jakikolwiek się pokazuje to bardzo szybko znika i te, które są wystawione mają ceny w granicach 900 tysięcy. Czy bym kupił taki samochód za 900 tysięcy? Powiem Ci, że miałbym dylemat, bo za te pieniądze można kupić sobie na przykład Urusa, czyli coś co ja wybitnie lubię, czyli kwestie… No Urus, Lamborghini Ursus powiedzmy, że ma bardziej sportowe parametry jak ten, ale uczucie tego królestwa czy bycia królem w tym samochodzie, bycia władcą szosy jest naprawdę mocne, a do tego luksus tego wnętrza. Ok, jeśli się nie szaleję, jeśli się jeździ, tak jak się normalnie jeździ, to ten samochód jest bardzo fajny, naprawdę. Jeśli się chce mocniej pojechać to, to jego wahanie, nawet na sport plus jak się ustawi i usztywni się wszystko, to i tak czuć, że to jest duży samochód, że on się tam huśta, ale uczucie z jazdy jest naprawdę zacne.

Widzisz, przejechałem kawałek, kamera się wygina na każdą stronę, bo no przeciążenia ten samochód jak by nie patrzeć powoduje. Więc, czy bym go kupił? Inwestycyjnie mógłbym kupić, ale niekoniecznie bym jeździł, tylko dałbym lubej do jazdy taki samochód, a niekoniecznie dla mnie, więc obejrzymy sobie go jeszcze z zewnątrz. Tak wygląda wnętrze, które jest naprawdę wysokiej klasy, pięknie wykończone, kierownica, która naprawdę super leży w dłoni, fotele super przyjemne w dotyku, pięknie wykończone z oznaczeniem tutaj widzisz AMG, robi to naprawdę wrażenie. Popatrz boczki. Teraz jest ciekawostka, jak się zamyka drzwi, jak normalnie zamkniesz, to się nie zamkną, widzisz? Tu jest szpara. Żeby zamknąć te drzwi trzeba trzasnąć, a żeby otworzyć to też nie jest tak, jak w normalnym samochodzie, gdzie bierzesz i otwierasz, no nie da się, trzeba wcisnąć tutaj i dopiero otworzyć. Widzisz, to jest takie normalne zamknięcie i się nie zamyka, nie jest zamknięte, widzisz? Trzeba zabrać i tak o, dopiero teraz, ale widzisz wiele osób właśnie kupuję ten samochód dla tego trzasku, wiele kupuje dla V8 Biturbo AMG, co niektórzy dla tych potężnych felg, ale to przepotężnych, hamulec też robi wrażenie, ale tak ogólnie jak popatrzysz, samochód wygląda zacnie, naprawdę wygląda zacnie.

Popatrz na rury wydechowe, one nie są duże, one są potężne, żeby Ci pokazać, popatrz. Dach wyłożony alcantarą, ale jest tak przyjemny w dotyku. Zamknięcie tych drzwi, to też nie jest taka oczywistość, bo jak sobie tak zamkniesz normalnie, to one się wcale nie zamkną. No, gdzie to się otwiera? Tylko trzeba trzasnąć, dopiero wtedy się zamkną. Tutaj jest przełącznik do tego oto urządzonka, można jako joystick, albo jest to uzupełnienie tego, co jest w normalnym Mercedesie, to jest nie normalny Mercedes, to jest ta funkcja, o której Ci mówiłem, Energizing Comfort, popatrz teraz. Ok, wybór fotela, powietrze, witalność, super. Nie będę tego włączać, bo się muzyka jakaś tam odpala i YouTube potem mi tego nie dopuści, ale popatrz mamy tak, aktywacja mięśni, teraz Pani zacznie opowiadać jak to się robi. Zamknę drzwi może.

Muszę mocniej drzwiami trzasnąć. Dobrze, to niech Pani sobie opowiada, a my sobie popatrzymy jeszcze na wnętrze. Powiem Ci, że mi akurat ten duży monitor średnio się podoba z tego względu, że ja lubię jednak analogowe wszystkie wskaźniki, a no wiem, że dla nich to jest kwestia kosztów. Uwaga, aktywujemy prawe ramię. Powiem Ci, że to wszystko tutaj wygląda bardzo ładnie. Dla mnie na początku była dziwna ta szyba, bo szyba jest nie dość, że płaska, to jest taka no, tak ustawiona, że naprawdę człowiek się czuję jak w ciężarówce. Bardzo ładne jest to lusterko wsteczne. Dobrze, lewym ramieniem do tyłu. O, to bardzo dużo kosztuje w tym samochodzie, czyli mamy aktywację dyferencjału, dyferencjał środkowy, przód, tył, to są opcje potrzebne dla Ciebie w momencie kiedy jedziesz w teren. Podejrzewam, że niewiele osób jeździ nim w terenie. Dobra, tutaj jeszcze jedno, aktywacja ramion. I rozluźnij. Tak, jadąc tym samochodem możesz się rozluźnić, ale popatrz, tutaj wszystko jest wykonane z klasą. Dobra, ja tutaj mam sport plus ustawiony i tu też sobie można przełączać właśnie sztywność zawieszenia, to jest wtedy na sport, to jest na sport plus.

Tutaj możesz włączyć sobie skrzynie biegów przełączyć na ręczną, tu możesz sobie wydech jak chcesz trochę więcej hałasu, teraz zrobimy bez, no powiem Ci, że ze środka nie bardzo słyszę, żeby była różnica. Tu jest bardzo rozbudowany system do oglądania tego, co jest… A tak, tylko tutaj nie działa to dotykowo, coś tu jest nie tak, że to nie działa, powinni to zrobić lepiej, bo wszystko jest regulowane stąd, ale popatrzmy sobie na widoczek z kamerek. To jest bardzo fajne, pomimo tego, że w wielu samochodach to już jest od nawet 8 lat, ale to niesamowicie ułatwia parkowanie takim dużym samochodem. Tak, bo tak dokładnie w tym momencie stoję na parkingu i można bardzo precyzyjnie zaparkować do samochodu, dobra to może ja podjadę kawałek, skrzynia biegów jest tutaj więc Drive, w dół i popatrz teraz jak podjadę, jak dokładnie pokazuje gdzie jestem na parkingu, widzisz? Pięknie. Tak, mamy Neutral. Z widoku do przodu pokażę Ci ciekawą rzecz, nie chodzi o tego Pana, który tam idzie tylko chodzi o to, co tu widać, a tam widać kierunkowskaz i jak się jedzie, to tak na początku jest to bardzo dziwne uczucie patrzeć na ten kierunkowskaz, ale potem człowiek się przyzwyczaja do tego, że ma takie fajne czujki jakby.

Jeśli chodzi o luksus, nic tu nie brakuje, jeśli chodzi o komfort, widzisz, jak człowiek się przegrzebie przez to menu tutaj, to jest cała masa ustawień fotela, tylko widzisz, to nie jest takie proste. Gdzie to jest? Taka opcja jak klimatyzowane fotele, to to powinno być gdzieś tutaj do włączenia, a nie żebym ja tutaj kombinował i szukał. Popatrzymy sobie na zużycie, ciekawe czego? Średnie spalanie 30L, super. To tak, jakby ktoś się pytał czy to jest samochód ekonomiczny, czy nie. Na koniec dla wytrwałych zostawię konkurs, konkurs związany z tymi rękawiczkami, które już może zauważyłeś. Za ciekawy komentarz, cokolwiek to znaczy, pójdzie para takich rękawiczek, plus książka do kompletu.

Napisz, co myślisz o tym samochodzie, napisz jaki kolejny samochód chcesz, żebym Ci pokazał, albo co innego nagrał, to taki oto komplet rękawic w Twoim rozmiarze, czy to do jazdy samochodem, czy to na siłownię, czy to na zimę, czy to do pielęgnacji ogrodu, dostaniesz. Do usłyszenia we wtorek, gdzie opowiem jak się robi swoją markę, jak się produkuje swoje własne rękawice, dla osób, które są zainteresowane biznesowo jak się takie rzeczy robi, import. Zapraszam. Hej!

<wpis ten jest transkrypcją z wyżej umieszczonego video w związku z tym w tekście pojawić się mogą błędy językowe, powtórzenia itp. >

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment