Jak Zarobić Więcej Na Produkcie

Hej, przyjrzymy się tematowi: Jak zarobić pieniądze i na czym zarobić pieniądze, skoro wszyscy mają jakiś tam produkt. Więc dlaczego Ty byś miał na nim zarabiać? I powiem Ci o tym właśnie, co buduje wartość jakiegoś przedmiotu, że czy to przedmiot, czy to usługę można sprzedawać i na tym zarabiać. Jeśli prowadzisz firmę, to możesz się właśnie zastanawiać jaką ustalić cenę, albo co by tu zrobić, żeby więcej zarobić na produkcie, który masz. I teraz tak, dla tych osób, które nie mają firmy i wydaje im się to jakąś totalną abstrakcją, jak to można zarabiać, skoro wszystko już jest, wszyscy już wszystko mają, więc jak to można zrobić. Więc widzisz, pomimo, że wszystko masz, to i tak codziennie chodzisz na zakupy i jakieś rzeczy kupujesz, masz pragnienia, żeby kupować inne rzeczy, więc tak naprawdę niema problemu z tym, żeby sprzedawać, bo jest po prostu tyle ludzi na świecie, że niema problemu z tym, żeby komuś coś sprzedać, tylko jest kwestia pokazania wartości tego co sprzedajesz. I pokaże Ci to na kilku przykładach.

Ok, pierwsza sprawa, masz ochotę na sok. Czy to w galerii handlowej, czy to gdzieś na ulicy jest powiedzmy stragan, jest jakiś sklepik, gdzie ktoś robi sok i Ty płacisz za niego 15zł powiedzmy. I teraz tak, jeśli popatrzysz na składniki, które do tego używasz, czyli weźmiesz kawałek winogron, pewnie jakiś kawałek marchewki, może kiwi, może banana i potrzebujesz jeszcze maszynkę, która to zmieli. Koszt wkładu do tego to może złotówka, dwa złote, powiedzmy, że 2zł, mniej więcej tyle będzie Cię wkład kosztować, chyba że dasz kiwi, to kiwi jest troszkę droższe, niech Cię kosztuje 5zł. Jeśli Ty to robisz sam, to niema kosztu pracownika, a potem to jest kwestia kalkulacji, jak będziesz mieć pracownika, ile w przeciągu miesiąca musisz mieć tych soków zrobionych, żeby to się wróciło, kwestia maszynki do mieszania i wydajesz 5zł, zarabiasz 10zł, bo sprzedajesz za 15zł, a możesz sprzedawać za 20zł, w Warszawie nawet za 30zł są soki. Podejrzewam, że w wielu dużych miastach są sprzedawane też w odpowiednio wysokiej cenie.

Ale ok, powiedzmy, że masz firmę i masz produkt i nie wiesz, co by tu zrobić, żeby na tym produkcie zarabiać więcej. Więc ok, przykład – masz firmę, która produkuje takie oto telefony, które są najdroższymi telefonami na rynku, gdzie taki telefon potrafi kosztować ponad 7000zł, gdy tymczasem telefon, niekiedy o lepszych parametrach można kupić za 1200zł jakiś chiński. Ale to niema znaczenia, że chiński, bo to jest też produkowane w Chinach, ale widzisz, ja mam taki telefon, być może Ty masz taki telefon, mnóstwo osób kupuje takie telefony, bo jest za tym opowiedziana cała jakaś tam historia, jest zbudowane całe otoczenie wokół tego jabłuszka, dlatego ludzie kupują właśnie ten sprzęt, kupują nie tylko telefony, ale kupują komputery i firma ta jest niezwykle, ale to niezwykle dochodowa. Jak są osoby, które nawet na YouTube’ie możesz sobie popatrzeć, rozbierają takie telefony, po to, żeby zobaczyć, co jest w środku i ile to kosztuje. I ten telefon tak naprawdę kosztuje poniżej 1000zł, to co jest tam w środku. Ale widzisz, całą otoczka marketingowa sprawia, że kupuje się to za 7000zł. I to jeszcze jest o tyle ciekawe, że spróbuj znaleźć gdziekolwiek reklamę tej firmy. Ta firma się nie reklamuje.

Ok, ona się reklamuje, ale w taki sprytny sposób, że Ty tego nie zobaczysz. Bo reklamują się przez osoby, firmy, które dystrybuują ich produkty. To jest widzisz, coś jak Harley Davidson, jest taka firma. Mnóstwo osób marzy o motorze, żeby mieć Harley’a, a potem się lekko dziwi, jak kupuje, chociaż nie dziwi się, bo już ludzie wiedzą o tym od dość dawna, że generalnie motory Harley’a do najlepszych nie należą jeśli chodzi i o technologię i o montaż i generalnie jak się kupuje Harley’a, to trzeba dokręcić każdą śrubkę, bo inaczej Ci koło odpadnie, ale motor potrafi kosztować 60000zł i osoba, która go kupuje jakoś niema problemu z tym, że wydaje 60000zł za motor, gdzie śrubki się odkręcają, tylko jest przeszczęśliwa, bo kupuje legendę. I widzisz, firma, która sprzedaje i takie telefony i firma, która sprzedaje Harley’e, zresztą takich firm jest cała masa, które budują legendę wokół swojej firmy, to nie sprzedają widzisz, za 1200zł, skoro ich 1000zł kosztowało, no to 1200zł, no dobra może 1500zł, zaróbmy 50%, będziemy się cieszyć. Nie, 7500zł! Czy mają problem ze sprzedażą? Ani trochę… Także jeśli Ty zastanawiasz się właśnie jak budować wartość przedmiotu, to widzisz, powiem Ci na przykładzie ruskiego szampana, który prawdopodobnie jest produkowany w Polsce ten ruski szampan…

Oczywiście, że to jest jako ruski, ale jest reklamowany w Polsce i z tego, co ktoś mi tam napisał w komentarzu, chyba z 2 tygodnie temu… Dobra, wygrałem zawody na Mistrzostwach Polski Wyścigowych i dostałem takiego szampana i ogłaszałem konkurs, to było z 3 tygodnie temu i ktoś w komentarzu napisał: „Jacek, jak Ty możesz dawać w prezencie szampana, którego można w Biedronce kupić za 6zł?!” Powiem Ci tak, ja w ogóle nie mam pojęcia ile szampan kosztuje, bo nie piję. Widzisz, więc ja teraz pokażę Ci, o co chodzi z wartością tego przedmiotu. Bo to nie jest zwykły szampan. Tylko jest to szampan, który ktoś wygrał w konkursie. Czyli żeby wygrać w konkursie, to nie jest taka prosta sprawa, żeby spośród tam iluś tysięcy osób, które kilkadziesiąt tysięcy osób obejrzało ten filmik i jedna osoba, która napisała komentarz, dostanie to w nagrodę. Więc to jest rzecz wyjątkowa. Mało tego.

Ta osoba ma niezwykłe szczęście, po pierwsze, że to wygrała, ale też świadomość, że nie jest to szampan, który jest kupiony w Biedronce, nieważne czy za 6zł, czy za 10zł, czy za 100zł, czy za 1000zł, to niema znaczenia, za ile jest kupiony. Tylko chodzi o to, że jest to szampan, który jest nagrodą… Dobra, to jest to, czym się powinienem polewać z moimi konkurentami na podium, czyli jest to rzecz wyjątkowa, bo została sprezentowana komuś tam, w tym przypadku mnie została sprezentowana za, no zacne osiągnięcie sportowe, bo stosunkowo niewiele osób ściga się w wyścigach, jeszcze mniej osób staje na podium, więc to jest rzecz cenna, to jest rzecz bardzo cenna. I jak się dostaje takiego szampana, wygranego w konkursie, za to, że ktoś wygrał Wyścigowe Mistrzostwa Polski, to tego się nie otwiera, tylko to się chowa do szafy i pokazuje się jako cenne trofeum i może nawet przekazuje się to dzieciom, albo pokazuje się dzieciom, albo ktokolwiek przychodzi do takiej osoby i taka osoba jest dumna tego, że ma takiego szampana, bo to jest, widzisz, wartość, to jest nadanie wartości.

A teraz, żeby było lepiej, przedwczoraj zająłem 2 miejsce, więc za drugie miejsce w kolejnej rundzie mam kolejnego szampana, więc dzisiaj te osoby, które napiszą komentarz a propos budowania wartości, podasz przykład może produktu, czy usługi, jak to ktoś robi rewelacyjnie, jak dużą można uzyskać marżę na różnicy między kosztami produkcji, a tym, za ile to się sprzedaje, to taką osobę też wybiorę i też dostanie ten oto szampan, dobra nie ten, bo ten pójdzie do tej osoby, która wygrała te 3 czy 2 tygodnie temu, a druga osoba, tam mam na szafce, dostanie drugiego szampana, wygranego na Mistrzostwach Polski, otrzymanego w konkursie, rzecz bezcenna, bo takich szampanów jest kilka.

To tak myślę, że już wytłumaczyłem, na czym polega budowanie wartości, skąd się bierze ustalanie ceny. Ale widzisz, za tym wszystkim idzie cała masa wiedzy, jak to robić w szczegółach, no ale to już nie na dzisiaj, więc jak zasubskrybujesz, będziesz like’ować, to dowiesz się w przyszłości na tym kanale, jak to się robi. Dzięki, hej!

<wpis ten jest transkrypcją z wyżej umieszczonego video w związku z tym w tekście pojawić się mogą błędy językowe, powtórzenia itp. >

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment