„1 MIEJSCE” WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA POLSKI

Hej! W końcu wygrana. Powiem ci, że bardzo się cieszę, bo to nie jest byle jaka wygrana, tylko są to Mistrzostwa Polski, Wyścigowe Mistrzostwa Polski i w końcu jest pierwsze miejsce. Opowiem Ci generalnie o tym samochodzie, troszkę Ci opowiem o mistrzostwach, żebyś wiedział jak to wszystko wygląda. Wygląda to tak, że jest weekend wyścigowy, piątek są kwalifikacje, sobota jest start sprintu, niedziela jest start drugiego sprintu i też kwalifikacje rano i potem jest jeszcze wyścig długodystansowy. Tak się cudownie złożyło, że dzisiaj wygrałem kwalifikacje. Padał deszcz, a jakoś dobrze mi idzie na deszczu i wyprzedziłem nawet Porsche jedno, a Porsche jest z klasy wyżej, bo tych samochodów jedzie około 20 i są trzy klasy jakby w jednej, na 1 start. To może najpierw, co to jest za samochód, a potem jeszcze o Mistrzostwach Polski. To jest BMW, które wygląda jak BMW, ale to nie do końca jest BMW, bo tutaj jest dużo rzeczy przygotowanych regulaminowo pod to, co jest możliwe.

Jest klasa D4 do 3500cc pojemności. Sam samochód, no widzisz, wygląda bardzo bojowo, jak obejrzymy go jeszcze w środku i na zewnątrz, zobaczysz, że jest jeszcze bardziej bojowy. Bo z takiego samochodu drogowego, naprawdę, niewiele tutaj pozostało i dla mnie urokiem tego samochodu jest to, że jest tani stosunkowo do utrzymania, bo samochód, którym jeździłem 1 – 2 lata temu, Mitsubishi Lancer, koszty tam były spore. I co my tu mamy? Mamy silnik 3,2l, to jest silnik właśnie z BMW, z BMW M3. Cała buda jest z BMW E36 chyba z 1997 roku, więc mogę teoretycznie… Hałas jest, na torze jesteśmy. Mogę teoretycznie w rajdach historycznych startować. Bierze się budę ze starego samochodu, wyciąga się z niej wszystko, co tylko się da, wkłada się mocniejszy silnik, jest tutaj, widzisz, cała masa aerodynamiki, jest sekwencyjna skrzynia biegów i to jest tyle. I taki samochód waży mniej więcej 1100kg, ten ma dokładnie 380 koni, więc niestety, to jest trochę mało, bo mi na starcie konkurencja odjeżdża i przez to, że mam niesamowitą aerodynamikę, to ja dopiero szaleję na zakręcie. Przód dzisiaj jest troszkę poobijany, nie będziemy patrzeć na przód, bo wczoraj miałem przygodę z panią Rdest, puszczę Ci zaraz filmik, żebyś zobaczył jak to wyglądało.

Dzisiaj przygody też były, ale nie w kontaktach, tylko było jakieś tam blokowanie, były wyprzedzania, omal nie rozjechałem jednego pana, który Radicalem wyjechał z trawy. Ale powiem Ci, cieszę się bardzo, bo gdybym stosował różne triki regulaminowe, to wczoraj bym też wygrał, a wczoraj byłem drugi, ale chciałem wygrać, tak naprawdę wygrać, naturalnie, prawdziwie i dzisiaj konkurencja główna. Czyli pani Rdest była jakieś 10 sekund za mną, a trzeci pan, który jest chyba teraz pierwszy w generalce, trzeci pan został, no okrążenie był z tyłu i tak, widzisz, no cieszę się. Naprawdę się cieszę. Ale ok, pooglądamy sobie ten samochód. Samochód wygląda tak, tu jest karbonowa maska, jest to kwestia wagi, hamulce są przepotężne, ale tutaj chyba do końca nie będzie widać ze względu na światło.

To są hamulce AP Racing, dzisiaj po raz pierwszy jechałem na oponach Pirelli i jestem bardzo zadowolony z tych opon, bo kleiły od samego początku, to są opony slicki, to jest gładki slick. I popatrz, to jest cała aerodynamika, która powoduje to, że samochód jest dociskany, nie ma tutaj żadnej klimatyzacji, ale do środka zaraz sobie zajrzymy, z tyłu może będzie widać hamulec, ale z tyłu hamulec jest o wiele mniejszy jak z przodu i tutaj jest, nazwijmy to pług, to jest sprzęt do straszenia konkurencji. Popatrz, jak to wygląda, więc jak ktoś jedzie za mną, to może się naprawdę przestraszyć. Do czego służy ten pług? Ten pług to jest dyfuzor i on powoduje to, że samochód jest lepiej dociskany do podłoża, w związku z czym może jeszcze szybciej jechać na zakręcie, ale jak widzisz, wygląda to kosmicznie. Ale jeździ jeszcze lepiej. Powiem Ci, że jakbyś się przejechał czymś takim na zakręcie, to Twój świat by się zmienił. Tu jest bak paliwa, więc jak wybuchnie, to będzie wesoło.

Jak widzisz, w środku z tyłu nie ma nic, tu nie ma nic. Kierownica jest zdejmowana, specjalnie tak jest, tu też nie ma nic, a tu jest moje miejsce pracy, czyli jest tutaj fotel kubełkowy, w zasadzie cała kontrolka tutaj, to jest sekwencyjna skrzynia biegów, gdzie jest… Cała praca to jest przód-tył, sprzęgło używa się… Widzisz, tam jest sprzęgło, używa się tylko do ruszenia, a potem cała jazda, to jest tylko przód tył, przód tył, tyle. To jest cały samochód. A, tu mam jeszcze kamerkę do nagrywania tego, co się dzieje przede mną, za mną. A odnośnie mistrzostw jeszcze dwa słowa Ci powiem, o co chodzi z mistrzostwami Polski. Do tej pory jeździłem na Power Stage Bednary, gdzie były to sprinty, nie były to wyścigi, a w tym roku zacząłem jeździć wyścigi. I czym się różnią wyścigi? No różnią się tym, że po prostu jedzie się z całą masą ludzi, jest kontakt bok w bok, czasami dochodzi do różnych spięć, jest wyprzedzanie po prostu, jest inaczej, bo na sprincie jedzie się samemu.

I zostały jeszcze, teraz jest czwarta runda, w sumie będzie 8 rund, więc jesteśmy mniej więcej w połowie. Wydaje mi się, że w generalce jestem na drugim miejscu, ale nie jestem na 100% pewien. Pewnie w tygodniu zobaczymy, jakie będą wyniki, więc liczę na mistrzostwo, w pierwszym roku startu, fajnie by było. Niemniej, jest to niesamowita zabawa, niesamowita frajda, niesamowita nauka pracy nad sobą, koncentracji, pracy właśnie. O widzisz, tu jest mój zespół, który pracuje nad tymi samochodami, jest tu kilku mechaników, mają też parę samochodów, nad którymi pracują.

Bo wierz mi, jak Ty serwisujesz samochód może raz do roku, to ten samochód jest serwisowany po każdym przejeździe, na przykład skrzynia biegów, co 2000km idzie na przegląd, co 2000km, jeśli jesteś w stanie sobie to wyobrazić. Także mechanicy mają tutaj dużo pracy, ale jest efekt w postaci tego, co tutaj na masce mamy, czyli jest sukces, jest sukces, jest pierwsze miejsce, jest Victoria, zobaczymy co będzie dalej. Dzięki!

<wpis ten jest transkrypcją z wyżej umieszczonego video w związku z tym w tekście pojawić się mogą błędy językowe, powtórzenia itp. >

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment