BMW M2 vs Mercedes AMG A45 vs Porsche Boxster S – wrażenia z jazdy

Hej. Mamy trzy fajne samochody Porsche Boxster, BMW M2 i Mercedes AMG A45. Miałem okazję jeździć nimi po Bieszczadach, po krętych drogach, gdzie tak naprawdę takie sportowe samochody można sprawdzić jak one się sprawują. Bo jak jeździsz nimi w mieście to jest kwestia kto ruszy z pod świateł szybciej i tutaj wygra właśnie ten biały Mercedes AMG A45, bo jest do tego stworzony. Ale jeśli przyjdzie co do czego, czyli pojedzie się w takie miejsce, gdzie jest kręto, trzeba hamować, trzeba skręcać to już nie jest tak wesoło jak w mieście. I A45 jeździłem kilka lat temu na torze i byłem wtedy zachwycony. On wtedy miał chyba 360 koni i to jak przyśpieszał, jakie wydawał dźwięki przy przyśpieszaniu, przy redukcji to było dla mnie coś niesamowitego.

Do dzisiaj jestem zachwycony tym samochodem, ale bardziej technicznie, bo z dwóch litrów Niemcy potrafili zrobić 381 koni. I ten samochód, jeśli chodzi właśnie o silnik to jest po prostu cudeńko. To co ten samochód robi to jest naprawdę fantastyczna sprawa. Jego minusem niestety jest jego waga i jego zawieszenie. I to, że ma silnik z przodu. Ale widzisz samochód został zaprojektowany jako samochód do jazdy codziennej i to nie chodziło o to, żeby od początku tak jak w przypadku Porsche zrobić z niego sportowy samochód. I przez to niestety ten samochód się najgorzej sprawował właśnie w Bieszczadach, bo przychodziło do zakrętów i do końca nigdy nie było wiadomo jak ten samochód się zachowa. Bo to zawieszenie przynajmniej dla mnie jest naprawdę… ja się nie czułem komfortowo w tym samochodzie. Bo i BMW i Porsche na każdym zakręcie, no przyklejony samochód, pewne prowadzenie, a tutaj… Nie wiem, może akurat w tym było coś nie tak, ale prawie nowy samochód, z resztą jeszcze wzmocniony silnik, bo ten tutaj ma 420 koni. Więc naprawdę, jeśli chodzi o przyśpieszenie chodziło tutaj jak burza. Waga, on jest też najcięższy z tych tutaj, bo on waży 1560 kg, ale plusem jest jego cena. Bo można takiego Mercedesa kupić za 190 tysięcy, BMW kosztuje 260, od 260 ceny się zaczynają, a Porsche chyba od 315 w górę. Tak, że A45 można zrobić coś takiego jak dla mnie, żeby zmienić zawieszenie, koło 10 tysięcy można włożyć, żeby po prostu poprawić zawieszenie i samochód jak najbardziej jest ok. Jeśli nie masz zamiaru jeździć po krętych drogach, wykorzystywać w pełni tego co by się chciało w sportowym samochodzie, jazda na oponie, sprawne pokonywanie zakrętów, hamowanie i tak dalej, na miasto super. Przejechanie z punktu A do punktu B w miarę prostego super. No niestety sorry, mówię o standardzie, coś jak amerykańskie samochody. Tak, to teraz podpadnę właścicielom A45 i amerykańskich samochodów. No niestety, takie mam odczucie w porównaniu do dwóch pozostałych. A widzisz tutaj była jazda i po mokrym, i po suchym, więc dokładnie miałem okazję to sprawdzić. Nie mniej wnętrze bardzo sympatyczne, dźwięki przy sportowych ustawieniach, szybkość, reakcja skrzyni biegów, wszystko na plus.

Teraz samochód Porsche Boxster. Tym samochodem miesiąc temu jeździłem po Szwecji, nawet więcej, chyba jak miesiąc temu i zrobiłem nagranie, więc nie będę on nim długo opowiadał. Jak chcesz to wróć do nagrań i usłyszysz. Widzisz ten samochód od początku do końca został zaprojektowany jako samochód sportowy. To nie był samochód projektowany jako taki, który potem się przerobi jako sportowy. Dlatego patrzysz na niego widzisz, że jest szeroki, niski, jeździ naprawdę rewelacyjnie. Podobnie powiedziałbym jak Jaguar F-Type. Super prowadzenie, jakość wykonania wnętrza, to jak on się na zakrętach zachowuje, no minusem jest jego cena. 320 tysięcy to jednak jest sporo. Przyśpieszenie ma chyba 4,2 na automacie, przy czym ten automat to jest PDK, to jest naprawdę coś fantastycznego co Niemcy zrobili. Jak dla mnie świetny samochód.

I na koniec BMW M2. Jechałem tym samochodem pierwszy raz, zrobiłem nim, nie wiem, może z 200 kilometrów. Ale 200 kilometrów po takich drogach jak widzisz, więc tutaj mogłem trochę tego samochodu posprawdzać. I jestem tym samochodem naprawdę zachwycony. Naprawdę jestem zachwycony, bo prowadzi się genialnie. Ja tutaj w ogóle nie czuję tego, że on ma napęd na tył. Jak chcesz się poślizgać, jak chcesz pojechać bokiem jak najbardziej pojedziesz, ale jak jedziesz szybko a zdecydowanie on sam z siebie nie będzie wpadał w poślizg. Tak, że dla mnie, dla kogoś kto uwielbia samochody z napędem na 4 koła BMW M2 jest naprawdę świetnym samochodem. On ma przyśpieszenie w sumie takie jak Mercedes, bo ma 4 sekundy tylko, że on ma 3 litrowy silnik, więc to nie jest aż takie cudowne dzieło konstrukcyjne jak Mercedes. Waga półtorej tony, ale nie czuć tej wagi tak bardzo. No sporo kosztuje, bo ceny się zaczynają od chyba 265 tysięcy, więc jest to sporo. Minus, ma jeden poważny minus, dla mnie nawet nie wiem, czy nie dyskwalifikujący, bo dźwięk jest generowany przez głośniki.

Z tych trzech samochodów miałbym dylemat między Porsche a M2, którego kupić. Podejrzewam, że ze względu na to, że parametry są bardzo podobne do Porsche wybrałbym jednam M2, tylko nie udało mi się znaleźć, gdzie się wyłącza tego dźwięk silnika z głośników. Zakładam, że się gdzieś da wyłączyć. Wyłączyłbym to. I to jak on jest wykonany, to jak on się prowadzi, jak on przyśpiesza, jak on hamuje, jak skręca naprawdę świetny samochód. Jak dla mnie, gdyby miał napęd na 4 koła to już w ogóle byłby odlot. To jutro bym go kupił. Tak, że panowie w BMW wiem, że tego nie zrobicie, ale gdybyście zrobili to macie klienta. Tak, że jak będziesz chciał któryś z nich wybrać, każdy ma swoje zalety i wady. Ja bym wybrał na pierwszym miejscu M2, na drugim Porsche, na trzecim A45, przy czym zmieniłbym w A45 zawieszenie.

<wpis ten jest transkrypcją z wyżej umieszczonego video w związku z tym w tekście pojawić się mogą błędy językowe, powtórzenia itp. >

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment