Alpine A110 – jak jeździ?

Hej, w końcu nadszedł ten dzień i jest Alpine w kolorze blue, chociaż po francusku się chyba mówi inaczej. Zaraz go dosiądę i zobaczymy, jak to chodzi i jak to jeździ. Wygląda zacnie, powiem Ci, że jeździ jeszcze lepiej, zaraz się nią przejadę i zobaczysz dokładnie, o co chodzi. Tak może po 850km, jakie nim przejechałem, mogę Ci powiedzieć, że jestem zachwycony tym samochodem, naprawdę, bo najpierw robiłem jazdę próbną, którą zrobiłem rok po tym, jak ją zamówiłem, więc już było trochę za późno, na to, żeby się wycofać, coś zmienić, ale jak robiłem jazdę próbną, to mi się niezbyt podobał w prowadzeniu, ale to wiesz, przejechałem się po Katowicach troszkę i po prostu szału nie było, ale jak się sam przejechałem tym, chodzi to cudownie, a najlepsze w tym jest to, jak to skręca, jak się trzyma drogi, no po prostu coś niesamowitego, a bierze się to z tego, że samochód jest bardzo lekki, bo to waży tylko 1100kg, ma to taki sam silnik jak ma Renault Megane R.S., zresztą w sumie Alpine należy do grupy Renault, chociaż jest to produkowane w całkiem osobnej fabryce i z całkiem innymi ludźmi, jak tymi, którzy produkują „Renówki”, niemniej, jest to produkt Renault i mogę powiedzieć, że jest to najlepszy samochód, jaki Renault zrobiło do tej pory, nie żebym jeździł za dużo Renault, ale całe nadwozie jest wykonane z aluminium, a do tego już naprawdę trzeba mieć niezłą technologię, żeby coś takiego zrobić, żeby to zespawać, zespolić, do tego aerodynamika, popatrz, tutaj niema żadnego spojlera z tyłu, a mimo tego, docisk jest na tyle dobry, nawet fantastyczny, ten samochód naprawdę prowadzi się cudownie, bez żadnych spojlerów, z przodu też niema jakichś dziwnych spojlerów jak w innych samochodach są, po prostu jeździ cudowanie, ale wsiądę, przejadę się i zobaczysz, dlaczego śmiem tak twierdzić.

System bezkluczykowy. Wnętrze jest naprawdę śliczne, z każdej strony, z której byś nie popatrzył, jest naprawdę piękne. Popatrz może najpierw na siedzenia, jak już się na nie patrzy, to już widać, że będzie gorąco, mocne podparcie boczne, nie mają regulacji kąta pochylenia, jest tylko przód-tył, ale kierownica jest regulowana góra-dół, przód-tył, więc jest dobrze. Każdy znajdzie pozycję dla siebie. Środek, powiedziałbym, że jest trochę jak w „Lambo” na przykład. Popatrz jeszcze, jakie fajne jest lusterko, bo jest bezramkowe i ono jest super eleganckie, naprawdę. Tu w środku nic więcej niema, do tyłu jak się obejrzysz, ok, ja za siedzeniem mogę plecak włożyć, ale w zasadzie tutaj już powinno być widać silnik, ale silnika niema, jest tylko szybka i silnik jest zabudowany. Jak zdjąłem obudowę, żeby zobaczyć, jak ten silnik wygląda, to nie wygląda specjalnie wystrzałowo, wiec wcale się nie dziwię, że go zabudowali. Tutaj takie coś, powiedziałbym z Bentley’a, takie przeszycia. Tutaj niema schowków, tutaj niema schowka, tutaj jest tylko taki malutki schowek, gdzie wejdzie telefon, w drzwiach niema schowka, no nigdzie tutaj niema schowka, jest pod panelem środkowym taka półka, gdzie jak widzisz, mam położoną wodę, tam są gniazda na USB i karę SD, jest też tabliczka znamionowa, która pokazuje widzisz, wyprodukowano 1955, mój jest 823 i tak naprawdę ta tabliczka generuje wartość tego samochodu. Ok, to przejedźmy się trochę, super fajne i szybkie działanie skrzyni biegów, przyciskam tylko R-kę i od razu działa, Drive od razu działa bez żadnych kombinacji.

W GTR włączy się jedynkę, z 2s trzeba poczekać zanim zadziała. Dobrze, tutaj w trybie „Track” muszę ręcznie zmieniać biegi, ale to właśnie o to mi chodzi, nie pokazuje tutaj przebiegu, ale przełączę Ci tutaj na przebieg, tutaj jest teraz tryb normalny i w tym trybie, dobrze, pisze, że ESC wyłączone, ale to mnie nie interesuje, o widzisz, tutaj mamy przełączanie na różne ekrany, 857km, pokazuje też bieżące spalanie, powiem Ci, że to jest naprawdę ekonomiczny samochód, bo zatankowałem go 2 razy, a wchodzi jakieś 40L i przejechałem na tym 1000km, czyli 500km na jednym baku, więc no ok, to jest silnik 1.8L, niemniej jak porównam do moich innych samochodów, jest to samochód wybitnie ekonomiczny. Czym się różni od Megane R.S., no w zasadzie wszystkim się różni od Megane R.S., nawet silnik, który jest niby taki sam, nie jest taki sam, bo w Megan’ce jest troszkę mocniejszy, ma chyba 275KM, tu jest 250KM, ale i tak pomyśl sobie, 1.8L, 250KM, waga 1100kg, to jest naprawdę niezły potwór, to ma 4,5s do 100km/h, jedzie 250km/h i wierz mi, że to ma takie przyspieszenie, ok, 4,5s do 100km/h, to może nie wydaje się dużo, do momentu, kiedy nie uświadomisz sobie, że ten samochód jest bardzo niski, bo on ma chyba 1.25m wysokości, a w momencie, kiedy Ty siedzisz nisko, to zupełnie inaczej też odbierasz prędkość i jedzie się w nim po prostu, wydaje się, że jedzie o wiele szybciej, jak jedzie w istocie, chociaż żeby było ciekawiej, nie czuć tak naprawdę tej prędkości. No widzisz, musiałbyś się przejechać i poczułbyś, jak to fajnie jeździ, jak masz ochotę naprawdę samemu pokierować, to zapraszam na stronę autoraj.pl, będziemy przynajmniej raz w miesiącu robić taką imprezę, jak zrobiliśmy miesiąc temu na Bednarach i będziemy to robić w Krakowie, Warszawie i właśnie na Bednarach, zobaczymy, może jeszcze na innych torach, gdzie można przyjść, przejechać się tym samochodem  i paroma innymi zabawkami. Nie wiem na ile tu dźwięk będzie słychać, ja wolę przełączyć na Track, który się włącza w ten sposób, że Sport przytrzymuję 2s i teraz będzie troszkę inna jazda.

Wiesz, nie będę nim jechał mocno, jeżdżę nim teraz do 4000 obr, dlatego, że po prostu nie jest dotarty. Pokażę Ci jedną ciekawostkę, jak włączy się czy to tryb komfortowy, czy ten sportowy, to jak silnik jest nie zagrzany, to z automatu on pokazuje ~5500 obr gdzie go można kręcić na starcie, dopiero jak się silnik rozgrzeje, to on wtedy umożliwia, żeby kręcić go gdzieś tutaj pod prawie 7000 obr, także to też takie ciekawe rozwiązanie. Przejedziemy się tutaj w takie miejsce, gdzie jest trochę kręto. To może mała geneza marki Alpine, to jest firma francuska, która została założona w 1955 r, a te samochodziki w poprzedniej wersji jakby, były produkowane chyba od 1963-1974r, o ile dobrze pamiętam i wtedy, kiedy były produkowane, startowały w rajdowych mistrzostwach świata i ten samochód wygrał rajd Monaco, rajd Korsyki i kilka tam innych rajdów, właśnie dlatego, że był bardzo lekki i bardzo zwinny. Ta pierwsza wersja miała silnik 1.6L, miało to chyba niecałe 140KM, więc widzisz, ten jest samochodem nowoczesnym, dopracowanym, 250KM samo za siebie robi, aluminiowe poszycie, to jest po prostu jedno ładne cacuszko i ten samochód to nie jest samochód na autostrady, to nie jest samochód na drogi ekspresowe, to jest samochód właśnie na takie drogi, jak tutaj, to jest samochód do tego, żeby pojechać na tor, po to, żeby jak najwięcej sobie poskręcać, bo na tych skrętach dopiero czuć, co ten samochód potrafi, super fajnie się prowadzi, to jest coś genialnego, jak ten samochód jeździ.

Ja go mogę porównać do Subaru BRZ, bo według mnie jeździ bardzo podobnie, tylko Subaru BRZ jest po prostu słabe, bo ono ma 200KM, ale prowadzi się też genialnie. Jakby Subaru miało 250KM, spokojnie mogłoby z tym konkurować, ale widzisz, za tym idzie minus tego samochodu, bo minusem jest jego cena. Bo samochód ten kosztuje ponad 250tyś zł, a Subaru BRZ kupisz za niewiele ponad 100tyś zł. jako ciekawostkę, tylko wyprzedzimy tego Pana, powiem Ci, że w Polsce jest w tym momencie 6 tych samochodów z czego 1 już został rozbity na torze, więc jest 5 samochodów na Polskę, więc jak zobaczysz gdzieś tę Alpine, to jakbyś wygrał w totka, dosłownie. Dla kogo jest samochód taki jak ten? To nie jest samochód dla osób, które słabo jeżdżą samochodem, bo po prostu nie będą w stanie docenić uroków tego samochodu.

To nie jest samochód dla ludzi, którzy też chcą nim poszpanować, chociaż ja wiem, że ich jest mało, jest wyjątkowy, ale wiesz, jak chcesz szpanować, to kup sobie Lambo, a nie taki samochód. To jest samochód dla ludzi, którzy uwielbiają prowadzić samochód, uwielbiają to, jak on się zachowuje, to jest samochód do pojechania na tor, to jest samochód do po prostu cieszenia się jazdą, naprawdę, w tym jest genialny.

<wpis ten jest transkrypcją z wyżej umieszczonego video w związku z tym w tekście pojawić się mogą błędy językowe, powtórzenia itp. >

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment