alpine a110 – moje samochody cz. 1

Witam, pytacie mnie o to, żebym pokazał swoje samochody, więc pokażę swoje samochody, a ponieważ mam ich trochę, bo 8 dokładnie, to 2 miesiące nam to zajmie, ale będzie na co popatrzeć. Zacznę może od najgorszego, zaraz powiem dlaczego, jest to Alpinka, Alpine A110, którą to odebrałem dokładnie rok temu, chociaż zamawiałem ją w listopadzie 2016, czekałem 1,5 roku na to, żeby była dostarczona, wielkie nadzieje z nią wiązałem, bo oczekiwałem, że będzie to dla mnie samochód do nauki jazdy tylnym napędem na torze. Przejechałem nim całe 2000km i stwierdziłem, że ten samochód się do tego nie nadaje i zanim ponarzekam, to najpierw może plusy na jego temat. Bo, generalnie samochód to jest cudeńko, o ile nie wpadnie Ci na myśl, żeby pojechać nim na tor, bo do tego się nie nadaje, ale zaraz powiem dlaczego.

Co w nim jest fajnego? To jest lekki samochód, bo on waży niewiele ponad tonę, ma w miarę sprawny silnik, bo to jest silnik 1.8, który ma 252KM, 4,4s do 100km/h, więc wygląda to zabawnie na światłach, jak podjeżdża jakieś BMW, chce pokazać co to nie jest, a zostaje daleko z tyłu i w ogóle nie wie dlaczego. To od razu powiem minus tego silnika, bo jest według mnie za słaby, bo z 1.8, 250KM, szału niema, tym bardziej, że francuzi mają silnik 1.8, który ma 300KM, bo dają go do Megane R.S. Trophy i wiem, że teraz wypuścili Alpine, właśnie z oznaczeniem „S”, która ma 295KM, więc nie jest to problem, żeby ten silnik od początku był większy, ale nie zrobili go. A nie zrobili go powiem Ci dlaczego. I to jest właśnie ten problem z tym samochodem, bo coś tu jest niedopracowane moim zdaniem z chłodzeniem tego samochodu, bo samochód się po prostu przegrzewa i jego założenie, reklamowany jest, że jaki jest cudowny na tor itp., bzdura, on się w ogóle na tor nie nadaje, bo przejedziesz 2 okrążenia i odłącza skrzynię biegów, bo się po prostu skrzynia biegów przegrzewa. I tu jest pies pogrzebany i podejrzewam, że dlatego nie dali większej mocy, bo ten samochód po prostu tego nie uciągnąłby, pewnie nawet by jednego okrążenia nie przejechał, tylko by się przegrzewał.

Niemniej samochód, ok, gdybyś pojechał do Francji, to tam dla ludzi jest to samochód kultowy, marka Alpine jest kultowa, a przejedziesz tym po Polsce, ok, zwraca uwagę, ale to nie jest to, co inne samochody sportowe, bo ludzie po prostu nie wiedzą co to jest, w ogóle w Polsce jest tych samochodów pewnie kilkanaście i jest to naprawdę wielka rzadkość. Dziennikarze mega się zachwycają tym samochodem, tylko że dziennikarze przejadą tym samochodem 50, 100km i nie wiedzą do końca o co chodzi, niemniej samochód za rok 2018 nie został wybrany jako najlepszy samochód roku, chociaż miał największą punktację ex aequo z Jaguarem elektrycznym, nie wiem jakim cudem Jaguarowi elektrycznemu, takiemu brzydkiemu klockowi, przyznali nagrodę, no ale niech będzie. Małe jest prawdopodobieństwo, że go zobaczysz gdzieś na ulicy, bo tych samochodów niema, a podejrzewam, że nie będą się też sprzedawać z tego względu, że cenowo jest on zbliżony do Porsche Cayman’a, czyli tam granica podchodzi pod 300.000zł, a nie wiem czy ten samochód jest tyle wart. Ja go kupiłem bo miałem taką fanaberię wtedy, tym bardziej, że to wtedy była premierowa edycja i on ma tutaj taki numerek, raczej go teraz tak po ciemku nie będzie widać, ale ma numerek z oznaczeniem, o tutaj jest gdzieś ten numerek, widzisz, ciemno jest więc nie widać.

Niemniej samochód jest śliczny, naprawdę, samochód jest bardzo ładny, można nim spokojnie jeździć na co dzień, tak jak powiedziałem, na tor się nie nadaje, albo się będziesz denerwował, że się co chwilę coś tam rozłącza. Super ładne fotele, praktycznie cały ten samochód jest wykonany z aluminium, właśnie po to, żeby był super lekki i założenie jest genialne, mogę Ci powiedzieć, że jak dla mnie, a jeździłem chyba wszystkim, co się da, albo prawie wszystkim, to nie jechałem samochodem, który by się prowadził tak dobrze jak ten, prowadzi się naprawdę genialnie. Przyjrzyjmy się mu jeszcze w środku, widzisz, musiałbyś wsiąść, bo tak to trudno cokolwiek pokazywać, zresztą tutaj niewiele jest, bo samochód jest zrobiony tak, żeby był maksymalnie minimalistyczny, ale jest bardzo fajna skrzynia biegów, nie jest to to, co skrzynia biegów w Porsche, niemniej działa bardzo fajnie. Mi się podoba tunel centralny, który jest maksymalnie prosty, jest po prostu drive, neutral i wsteczny bieg, zapalanie  jest tutaj, wszystko jest maksymalnie proste. Pokażę Ci jeszcze jak wygląda wyświetlacz, bo to jest jedna z dużych atrakcji tego samochodu, tu jest tryb normalny, tu jest przełącznik, widzisz, podniosło mu obroty i zmienił się wygląd i jeszcze jest tryb Track, podnosi jeszcze bardziej obroty. Pomimo, że samochód jest mały, trochę hałasu robi i na tym trybie Track włączają mu się takie fajne przestrzały, więc o tyle jest jeszcze sympatyczny. Pokażę Ci jeszcze coś, co mi się bardzo podoba, a jest to kluczyk, który jest taki wąski i do tego jest w takiej bardzo poręcznej torebce, jak wkładasz do kieszeni, to w niczym to nie przeszkadza. To na koniec jeszcze ponarzekam na największą jego wadę, tak, wyjdzie na to, że niema żadnych plusów.

Największą jego wadą jest to, że jest tych samochód mało i w związku z tym jest też malutko części zamiennych do nich i słyszałem o takim przypadku, kiedy to samochód został lekko uszkodzony, a te plastiki są bardzo cieniutkie, bo to musi być lekkie, więc to jest naprawdę bardzo cieniutkie i efektem tego lekkiego uderzenia w przód było to, że samochód 5 miesięcy czekał na części i stał w serwisie, no to sobie wyobraź… Więc jeśli chcesz mieć samochód, którego nikt inny niema, który super fajnie się prowadzi, bo pojechać w Bieszczady, pojechać gdzieś w góry – rewelacja, ale nie jeźdź nim na tor i uważaj, żeby w nic nie uderzyć, bo będziesz mieć problemy. Powiem Ci, że drugi raz bym takiego samochodu nie kupił, mało tego, prawdopodobnie już ten samochód sprzedałem, wiec mogę trochę ponarzekać, a że kupił go Francuz, to nie usłyszy mojego narzekania.

Dobra, już nic nie powiem, za tydzień opowiem o innym moim samochodzie. Dzięki, hej!

<wpis ten jest transkrypcją z wyżej umieszczonego video w związku z tym w tekście pojawić się mogą błędy językowe, powtórzenia itp. >

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment