7 wad i zalet Aventadora

Hej. Pooglądamy sobie co to jest za ciekawy samochód. Aventador. Zacznę od rzeczy najmniej praktycznej, czyli od ceny. Ten samochód był wypuszczony na rynek w 2011 roku, wtedy był sprzedawany w cenie 255 tysięcy euro. W Polsce patrzyłem dzisiaj jaka jest cena, czyli mamy koniec listopada, cena 1,778,000 zł. I opowiem ci o tym jakie on ma plusy, jakie ma minusy. Jeden z jego minusów, widzisz zacznę od minusów. To jest to co właśnie minęliśmy, praktycznie nie nadaje się do jazdy po mieście, wszelkiego rodzaju przeszkody, pochyłości, wjazd do garażu jakiś, gdzie jest jakakolwiek krzywizna, faktycznie nie da się. Przykro mi. To będę może minus i plus. Widzisz kolejnym minus, ja nie powinienem na niego patrzeć jako na normalny samochód, bo to nie jest normalny samochód.

Ale gdybym patrzył z perspektywy normalnego samochodu, to minusem byłoby to, że on praktycznie nie ma zawieszenia. Bo widzisz jadę teraz bardzo wolno a rzuca nim tak. No bo tutaj, on nie jest stworzony do wygody. On jest stworzony do szybkiej jazdy i to bardzo szybkiej. Więc patrząc pod tym kontem to można powiedzieć, że to jest minus. Z mojej strony patrząc jako użytkownika okazjonalnego, to jest kwestia widoczności w tym samochodzie. Bo ten samochód jest bardzo duży, on ma 4,8 metra długości, 2 metry szerokości. Jest naprawdę potężny. I oglądając się do tyłu ja tutaj widzę silnik, ale chcąc popatrzeć co się dzieje tam z tyłu nie mam absolutnie szans. Więc wyjazd tyłem, gdziekolwiek tym samochodem jest no, dużym wyzwaniem. Mam tu dylemat, żeby szybciej z tobą pojechać, bo ten samochód strasznie rzuca. I to jest jego trzecia poważna wada. Nie wiem, czy to jest kwestia skrzyni biegów, czy to zostało specjalnie tak zrobione. Ale ok, przełączę teraz na automat. Teraz jadę na automacie i zobacz co się będzie dziać. Dobra, bieg żeby zmieniło. O, zmieniło bieg i zauważyłeś jak się ładnie pochyliłem. W normalnym samochodzie nie ma opcji, nawet w sportowych samochodach nie ma czegoś takiego, żeby człowiekiem tak rzucało do przodu, do tyłu. A tutaj jest to na automacie, niestety standardem. Jest to naprawdę, no jest to trochę wkurzające, nawet nie trochę, ale nawet bardzo. I jak jadę teraz na ręcznej skrzyni. Ok, też jakieś jest tam szarpnięcie, ale to nie jest to co przy automacie. Wady jakie tego samochodu? Dobra to ostatnia wada, która dla mnie nie jest wadą, ale po prostu ten samochód musi swoje spalić, bo wprawdzie producent podaje średnie spalanie 14,2, średnie – he, he. Wolne żarty. Nie ma szans, absolutnie nie ma szans zejść poniżej 30 litrów na 100. To teraz przejdziemy do tego co w tym samochodzie jest najfajniejsze. Ale najfajniejsze to będzie jak dojadę do miejsca, gdzie nagram z zewnątrz. Bo ten samochód jest piękny, on jest po prostu zniewalający. On jest absolutnie piękny. I nie znam drugiego samochodu, który by mi się tak bardzo podobał jak ten. Ferrari są ładne w środku, na zewnątrz też dają radę, ale to jak wygląda Aventador na zewnątrz po prostu bije na głowę wszystko. Nawet Huracan, który jest jego mniejszym bratem nie jest tak spektakularny jak ten. Czyli po prostu ja mogę postawić krzesełko na zewnątrz, usiąść i oglądać go dookoła, no bo jest piękny. Druga podstawowa zaleta, to jest to jakie on wzbudza emocje i u kierowcy, ale też i w otoczeniu. Ale jego się nie da nie zauważyć. To nie tylko kwestia kształtu, ale kwestia i głosu jaki on wydaje. W środku jest w miarę cicho, chociaż jak na samochód sportowy za takie pieniądze, tej klasy on jest bardzo głośny. Chyba najgłośniejszy z tych samochodów sportowych, którymi do tej pory jeździłem. Ale widzisz, będę grzecznie jechał teraz na 7. Tak siedmiobiegowa skrzynia biegów. Z pojedynczym sprzęgłem, to jest właśnie ten minus o którym mówiłem przedtem. Ale tak mamy dwie zalety.

Dlaczego on wzbudza taką radość wśród ludzi?

Musiałbyś się przejechać. Przed chwilką wiozłem kolegę i mówi, że, a wiozłem go już paroma samochodami i powiedział mi, że to jest jedyny samochód, w którym właśnie tak się czuł, że miał taką adrenalinę. Że podczas przyśpieszeń jemu odpływała krew z nóg. Po prostu dosłownie czuł jak mu odpływała krew z nóg. Jest to takie uczucie wciskania w fotel. Ponieważ ten samochód ma naprawdę kosmiczne parametry. Bo ma 2,9 s do setki, ale tak naprawdę to co ten samochód potrafi, to przy jeździe autostradowej powiedzmy, jak przekroczysz 100 na godzinę, wtedy dodasz gazu, zobaczysz co się dzieje. A jeśli się znajdziesz na drodze, gdzie wolno jechać powyżej 200 na godzinę i będziesz jechał od 200 do 300 to dopiero będziesz w szoku. Bo on to robi po prostu tak.

Z czego to wynika?

Wynika to z tego, że ma 6,5 litry silnika, zaraz ktoś mi powie, że źle po polsku mówię. No trudno. Może kiedyś się nauczę. Silnik V12, 700 koni, 690 Nm i na każdym biegu, no dobra, może nie na 7, ale nawet na 6 on wciska w fotel. Naprawdę wciska w fotel. Jak zaraz, gdzieś przyśpieszę to pokażę z drugiej kamerki jak będzie krajobraz uciekał. Bo tutaj albo się kamera urwie albo się przekręci.

Tak, to mamy dwie zalety. Wiesz, w zasadzie ta druga zaleta jest tak dużą zaletą, że w zasadzie już nie muszę o niczym innym mówić. Ale wyszła mi tutaj jego szósta wada. To muszę powiedzieć o wadzie. To jest samochód tylko na wjazd i wyjazd z garażu. Bo nie da się nim praktycznie zaparkować, bo jest tak ogromne zainteresowanie ludzi tym samochodem, że gdziekolwiek go nie postawisz, dosłownie w przeciągu dwóch minut, pojawi się cała masa gapiów, którzy będą robić zdjęcia. Nieważne czy z tobą, czy bez ciebie, czy samemu samochodowi. Niektórzy sobie siadają na niego. Jak są cięższe osoby to nawet mogą powgniatać maskę. Więc są problemy z tym związane. Problemem jest, może być to, że praktycznie tutaj nie da się upchać żadnego bagażu. Jak nagrałem wideo możesz zobaczyć, jak wygląda bagażnik. Tym bagażnikiem, no gdybyś chciał pojechać sobie na fajną wycieczkę, gdzie w Polskę, no niewiele tutaj ze sobą zabierzesz. W środku nie ma, też zrobię filmik, pokażę ci, w środku są niby dwa schowki, ale w tych schowkach to wiesz nawet dowodu osobistego, no dobra, dowód osobisty się zmieści, ale portfel już się nie zmieści.

Tak, to teraz mamy skrzyżowanie. Tak, jakby tutaj zasłonić prędkościomierz, ale zobaczysz, jak to jeździ. To jest naprawdę niezły odlot. Powiem ci, że przewiozłem w piątek, sobotę, niedzielę kilka osób, które wygrało konkurs u mnie i u każdej z tych osób reakcja była dokładnie taka sama, czyli uśmiech od ucha do ucha i wszyscy w ciężkim szoku, że ktoś potrafił stworzyć coś takiego. I ja powiem ci, że też jestem w szoku, że ktoś wpadł na pomysł, zaprojektował takie cacko. Bo to trudno mówić, że to jest samochód, to jest cacko. To jest po prostu cud techniki.

Ja wiem, że niektórym się nie podoba to, że kręcę filmiki jakieś o samochodach, ale widzisz według mnie to jest niesamowita motywacja. Od czasu do czasu takie filmy będę wrzucał. Bo może nie dla ciebie, ale dla wielu osób posiadanie takiego samochodu, oglądanie takiego samochodu jest motywacją do tego, żeby popracować, żeby powysilać się, żeby być właścicielem takiego samochodu.

To jeszcze krótko powiem, bo ktoś może zapytać skąd ja mam taki samochód? Ja ten samochód mam z klubu, tutaj gdzieś dam link do nagrania, gdzie opowiadałem o tym klubie. To nie jest mój samochód i nawet nie wiem czy bym sobie kupił ze względu na problemy z utrzymaniem takiego samochodu. Bo to są samochody dość awaryjne, niestety. Ale według mnie dla pasjonatów samochodów, każdy się powinien przejechać taki samochodem, żeby poczuć, jak to jest. Jakie on daje emocje. Jak przed nagraniem chciałem zobaczyć, ile kosztuje wypożyczenie takiego samochodu, gdybym chciał pójść do wypożyczalni, znalazłem jedną wypożyczalnie w Polsce, która ma taki samochód. I Aventador tam, wynajęcie za dzień kosztowało 12,000 zł i można przejechać tylko 50 kilometrów i kaucja za wypożyczenie była 30,000 euro. Więc chcąc nim pojeździć jeden dzień to naprawdę musisz mieć głęboką kieszeń.

Kawał bestii. Widzisz tu jest bardzo cenny przycisk, czyli podnoszenie, przód się podnosi o 7 centymetrów. Tu jest odpalanie, też kosmiczne. Pokażę ci jakie są schowki. Popatrz tu jest schowek, gdzie się w zasadzie nic nie mieści. Tu jest drugi schowek, gdzie tutaj też się nic nie mieści. Zobaczysz jak tutaj wygląda zamykanie drzwi.

 

<wpis ten jest transkrypcją z wyżej umieszczonego video w związku z tym w tekście pojawić się mogą błędy językowe, powtórzenia itp. >

{ 1 comment… add one }

  • Jan Olewiński Kwiecień 25, 2018 12:53 am

    Szanowny Panie Jacku,
    Zakładam firmę, której główne cele i zakres działań dołączyłem w załączniku. Rozpoczynam tworzenie firmy od zbudowania profesjonalnej rady zarządu składającej się z przedsiębiorców z doświadczeniem. Poszukuje osób na następujące pozycje:
    – dyrektor zarządzający
    – specjalista ds. finansów/ekonomii
    – specjalista ds. księgowości
    – jedna lub dwie osoby z doświadczeniem w przejęciach innych firm (tak jak zrobiła to np.: Vistula z Wólczanką)
    Rozumiem, że jest Pan zapracowaną osobą, ale Pana doświadczenie przedsiębiorcze byłoby dla mnie niezwykle cenne. Mógłby się Pan przyczynić do rozwoju firmy o usługach o zasięgu globalnym, oferującą bardzo nowoczesny produkt. Proszę o informacje czy byłby Pan zainteresowany współpracą.
    Z wyrazami szacunku
    Jan Olewiński

    KOMPLETNE OPROGRAMOWANIE INŻYNIERSKIE
    Pierwszym tej celem firmy jest konsolidacja rozdrobnionego rynku oprogramowania inżynierskiego poprzez przejęcia głównych firm w branży i tym samym zdominować rynek.
    Drugim celem firmy jest stworzenie uniwersalnego oprogramowania do modelowania projektów inżynierskich w oparciu o oprogramowanie przejętych firm.
    Będzie to pierwsza firma , która zapewni kompletne oprogramowanie inżynierskie umożliwiające wykorzystanie wszystkich najważniejszych praktyk inzynierskich
    – Modelowanie 3D
    – Symulacje zaawansowanych modelów (działanie, praca systemu, możliwośc symulacji zarówno systemów elektrycznych, magnetycznych, cieplnych)
    – Metoda Elementów Skończonych

    Reply edit

Leave a Comment